7 Ağustos 2022 Pazar

"Paris, 13. Bölge" Üzerine

(Uyarı: Spoiler niteliğindedir. Filmi izlemeyenlere okumaması tavsiye olunur.)

***

Paris'i izlerken "Biraz günümüz eserlerine de bakayım." hissi de motive etti. O açıdan da iyi gözlem oldu. Günümüz modern dünyasının (Yaklaşık 2005 sonrası, akıllı telefonların icadı, internette ve internetli televizyonlarda bireysel vakit geçirme kültürümüzün yaygınlaşması, yüz yüze iletişimimizin, mimiklerimizin, cümle yapılarımızın körelmesi) bana pek sempatik gelmeyen soğukluğu mevcuttu. Filmi benim için güzel AMA harika yapmayan şey buydu galiba. Böyle insan ilişkilerinin gerçekliği elbette var. Hatta elbette ana akım ideolojilerin pompaladığı tekeşlilikten çok daha gerçek. Ama ben bu açıklaşan ve komplikeleşen ilişki biçimlerinin sıcak, sevgi dolu, saygı dolu versiyonlarını da görmek istiyorum.

Mesela 90'larda veya Yeşilçam'da daha sıcak insan ilişkisi havasını görürsünüz ya.. Çünkü bu tip bir açık ilişki biçiminde insanlar 2010'lar, 20'lerin soğuk atmosferinden modern tipler olmak zorunda değil. Biliyorum, gerçek hayatta modern çoğunluğun dünyasındaki atmosfer böyle. Ama ben o atmosferde pek yokum. Bir yeriyle özdeşlik kurmadığım eserler de favori eserler olmuyor.

Açık ilişkiler, komplike ilişkiler işlensin ama böyle Friends'teki gibi saygı ve sevgi dolu sıcaklık da olsun; öyle bir film bulsam süper olacak.


3-7 Ağustos 2022
Bora
(Arkadaşıma bu filmden bahsettiğim bir mesajımı, küçük bir yazıya dönüştürüp, arşive koymanın iyi fikir olacağını düşündüm.)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder